Ste kdaj odgovorili tako, če vas je kdo vprašal kaj menite o vaši spletni strani?
“Naša stran je dovolj dobra.”
“Izdelke/storitve prodajajo naši tržniki, ne spletna stran.”
“Spletna stran naj nudi osnove, za ostalo bomo poskrbeli mi.”
“Naša spletna stran nima veliko obiska in posodobitev/prenova bi bila samo izguba denarja.”
“Spletne strani konkurence niso nič boljše od naše.”
Čedalje več potencialnih uporabnikov storitev in kupcev si ustvari prvi vtis o podjetju zgolj na podlagi spletne strani, zato si ta več kot zasluži, da ji namenimo velik del pozornosti.
Prenova sicer lahko vzame veliko časa, razmisleka in tudi precej denarnih sredstev, toda prednosti prenove so lahko res velike, ko spletna stran enkrat zasije v vsem svojem potencialu.
Prenova ne pomeni nujno, da je treba spremeniti čisto vsak grafični ali stilski element na spletni strani. Lahko, da je čisto dovolj nekaj funkcionalnih sprememb, zaradi katerih bo spletna stran delovala bolje, vam pa bodo v pomoč pri doseganju trženjskih ciljev. Konec koncev je spletna stran ena od glavnih elementov vaše trženjske strategije, kajne?
Verjetno lahko naštejete kar nekaj razlogov zakaj ne bi prenovili spletne strani, v nadaljevanju pa so našteti glavni razlogi, kdaj oz. zakaj bi morali spletno stran prenoviti.
Še en dober razlog za prenovo je nova poslovna strategija ali nove smernice, ki vključujejo definirane cilje, ki naj bi jih spletna stran uresničila. Če se podjetje preusmerja ali na trg želi plasirati nov izdelek ali blagovno znamko, mora vedeti katere so ciljne skupine in kako lahko spletna stran pripomore k doseganju zastavljenih ciljev.
Prenovi je treba nameniti dovolj časa - tako za načrtovanje kot izvedbo.
Prenova obsežne spletne strani lahko traja več mesecev. Najprej se osredotočite na arhitekturo spletne strani in na uporabniško izkušnjo, šele nato pride na vrsto dizajn. Bolj, ko se osredotočite na to kaj spletna stran potrebuje in ne na to kako izgleda, lažje bo oblikovati učinkovito dizajn spletne strani.
Pri načrtovanju prenove odgovorite na naslednja vprašanja:
Pri poglobljenem pregledu obstoječe spletne strani. Dizajn, navigacija, vsebina, udejstvovanje obiskovalca in SEO. Takšen pregled razgali kje so šibke točke in priložnosti za izboljšave, kaj deluje in kaj ne.
Spletna stran mora v prvi vrsti služiti uporabnikom. Zasnovana mora biti tako, da je obiskovalcem uporaba domača (način, kako sprejemajo vsebine in na kakšne načine opravljajo spletne nakupe, oddajajo naročila ipd.). Vse se vrti okoli uporabnika in prej, ko začnete tako gledati na prenovo, več bo lažjih odločitev glede novega dizajna.
Prav tako naj spletna stran ne deluje kot prodajna brošura. Ni namen neposredno razlagati uporabnikom kaj nudite, kaj znate in zmorete. Namesto tega naj bo stran usmerjena v reševanje težav uporabnikov in v razumevanje njihovih poti in potreb.
Obseg prenove je odvisen od vaših potreb oz. od stanja obstoječe spletne strani. Morda že imate sodobno stran pa njen učinek ne dosega realno pričakovanih ciljev bodisi zaradi neučinkovitega dizajna, neprilagojene vsebine ciljnim skupinam, slabe navigacije, nepremišljene strukture ali neučinkovite SEO optimizacije. Morda je spletna stran tehnično zastarana in bi jo želeli posodobiti, ji dodati nove funkcionalnosti in zmanjšati varnostno tveganje.
Če vaša spletna stran še ni odzivna in tako ne nudi optimalne izkušnje mnogim spletnim obiskovalcem (število še narašča) pri uporabi na širokem naboru naprav, naj bo to ena od glavnih prioritet.
Pregledna postavitev, detajli, dinamika, animacija, video, slike, grafike in ilustracije, ki pustijo vtis, interaktivne funkcionalnosti, ki spodbudijo uporabnika k sodelovanju, tvorijo učinkovit dizajn, ki obiskovalcev ne pusti ravnodušnih.
Pomanjkljiv dostop ali onemogočena možnost urejanja vsebin je najpogostejši dejavnik, ki preprečuje ažuriranje spletne strani. Morda gre za doma postavljen sistem ali za lastniško platformo, ki je morda dražja in bolj zamudna za vzdrževati ali pa gre za sistem, ki zahteva specializirano in drago storitev. Vsak tak scenarij predstavlja nepotrebno oviro in je eden od glavnih razlogov, zakaj prenoviti spletno stran.
Na izbiro je res veliko CMS sistemov in številni so ugledni. Pri izbiri ustreznega CMS sistema za potrebe projekta in njegovih uporabnikov smo pozorni na več dejavnikov. Enostavna uporaba urejevalnika vsebin, dostopnost, SEO urejanje, prilagodljivost, razširljivost, fleksibilnost, različne uporabniške vloge in dostopi, varnost, poznavanje sistema lokalnih spletnih razvijalcev… so zgolj osnovne lastnosti, ki jih pričakujemo od uporabnega CMS sistema. Kakšne so prednosti spletne strani v CMS sistemu? Več informacij lahko preberete tukaj: Izdelava CMS spletne strani.
Prenova strani je dobra priložnost za načrtovanje in optimizacijo spletne poti uporabnika oz. potencialne stranke. Ne glede na to ali lahko ciljani obiskovalci kupijo izdelek ali storitev na spletu ali ne, vsekakor se na spletu informirajo, si ustvarijo vtis in se lažje odločijo.
Spletna stran naj upošteva proces nakupovanja potencialne stranke in omogoča priložnosti, kjer lahko olajša njihovo nakupovalno pot, jih informira in pretvarja obiskovalce v uporabnike in stranke.
Optimizacija vsebin se prepleta s SEO optimizacijo za iskalnike. Priporočljivo je oblikovati in kreirati vsebine glede na ključne besedne zveze, ki jih uporabniki iščejo. Pomembno je tudi kontinuirano osveževanje in dodajanje novih relevantnih vsebin in, nenazadnje, prevetritev meta oznak.
Tudi z oblikovanjem namenskih strani za marketinške kampanje, promocije in druge trženjske potrebe lahko zagotovite svež dotok spletnega prometa in privabljate starega.
Lahko gre za posodobitev obstoječe platforme ali pa postavitev v drugem sistemu. Morda je zastaran le del spletnega mesta, na primer sistem za objavo novic, ali pa bi radi dodali nove funkcionalnosti. Morda je treba le posodobiti kakšno funkcionalnost, jo zamenjati z drugo ali pa jo nadgraditi.
V zadnjih letih se vloga spletnih strani spreminja; namen prisotnosti na spletu se razvija in spletne strani postajajo čedalje bolj kompleksne.
Obiskovalci in stranke imajo visoka pričakovanja glede spletne strani podjetja. Ni več dovolj nuditi osnovne informacije - obiskovalci pričakujejo redne posodobitve informacij, aktualne novice, interaktivne funkcionalnosti preko katerih lahko izvejo kaj o podjetju in izdelkih ali storitvah, ki jih nudi, kot tudi različne kanale in načine komunikacije s podjetjem.
Zaradi večjih pričakovanj spletnih uporabnikov je postopek prenove postal usmerjen in poglobljen. Če vložimo čas in sredstva v raziskave spletnih podatkov, upoštevamo demografijo spletnih obiskovalcev, preučimo kako uporabljajo spletno stran in prilagodimo dizajn tako, da bo zadostil vsem potrebam uporabnikov, oblikujemo učinkovito spletno stran, ki doprinaša k rasti podjetja.
Pred prenovo je treba realno pogledati na to, kaj želite doseči s prenovo in koliko ste pripravljeni vložiti v to.
Spletne strani stanejo - čas in denar. Vendar vas zgolj to dejstvo ne bi smelo odvrniti od prenove. Vaša spletna stran je edini prodajnik, ki dela za vas 24/7 - prodaja, odgovarja na vprašanja in ustvarja povezave tudi, ko jih vi ne. Več časa, razmisleka in drugih sredstev ji namenite, večjo vrednost bo imela, vi pa večjo korist.